StemWijzer gemeente Leeuwarden staat online

stemwijzeronlinelwd-1De StemWijzer voor de verkiezingen voor de gemeenteraad op 22 november staat sinds vandaag, in een Nederlandse én Friese versie, online. Kiezers kunnen deze stemhulp gebruiken bij hun oriëntatie op de politieke partijen. Het invullen van de StemWijzer ondersteunt bij het bepalen welke partij het best bij de opvatting van de kiezer past. Bron: Huis aan Huis Leeuwarden StemWijzer

Dertig stellingen

De StemWijzer bevat dertig stellingen die door de deelnemende partijen zijn aangedragen. Achter de stellingen staan toelichtingen van de partijen. Na het beantwoorden van alle dertig stellingen ziet de kiezer welke partij het dichtst bij haar of hem staat.

Naast online ook offline versie

Naast de online stemwijzer is er ook een offline versie beschikbaar: de stickerstemwijzer. De stickerstemwijzer wordt ingezet bij de politieke markten die de komende periode worden georganiseerd. Door middel van een stickervel plakken kiezers stickers eens/oneens bij de stellingen. Na afloop wordt het stickervel gescand en met als resultaat welke partij het best bij de mening van de kiezer past.

De stemwijzer voor de gemeente Leeuwarden is op leeuwarden.stemwijzer.nl te vinden. Er is ook een Friese versie, de StimWizer, die vindt u op leeuwarden-fry.stemwijzer.nl.

Tags: Leeuwarden, , pvda, Gemeente, verkiezingen, Lutz, Jacobi, Stemwijzer, Andries Ekhart